1.Uvod
1.1. HERMES Training & Research Center koji organizuje i sprovodi edukaciju iz Organizacionog savetovanja, usvojio je Etički kodeks (u daljem tekstu: „Kodeks“) kojim se definišu etičke i moralne vrednosti, principi i standardi profesionalnog ponašanja edukanata koji se školuju za organizacione savetnike/organizacionih savetnika i to u odnosu sa klijentima ( pojedinci i organizacije, u daljem tekstu –klijent), drugim edukantima i širom javnošću.
1.2. Svi polaznici edukacije u obavezi su da poštuju ovde navedene principe u svom radu i postupaju savesno u skladu sa istima u toku edukacije i nakon završene edukacije u svom profesionalnom radu.
1.3. Prilikom pristupanja u proces edukacije, edukanti će biti upoznati sa načelima Kodeksa nakon čega su u obavezi da daju i pismenu saglasnost o prihvatanju Kodeksa edukacije.
2.Principi Kodeksa za edukaciju iz oblasti organizacionog savetovanja
2.1. Sve aktivnosti edukanata/organizacionh savetnika vezane za oblast rada organizacionih savetnika, zasnivaju se na poverljivosti, objektivnosti, stručnosti i principu nediskriminacije.
2.2. Kršenje osnovnih principa Kodeksa od strane edukanata/organizacionih savetnika može biti osnov za isključivanje iz procesa edukacije.
3.Princip nediskriminacije
3.1 Princip nediskriminacije definisan je Etičkim Kodeksom i od naročite je važnosti poštovanje istog.
3.2 Princip nediskriminacije podrazumeva da se prilikom preduzimanja bilo kojih radnji vodi računa o jednakom postupanju sa svima, bez obzira na bilo koje njihovo lično svojstvo, a naročito da se ne vrši diskriminacija po osnovu rase, verskog ili političkog uverenja, etničkog porekla, pola i/ili seksualne orijentacije.
3.3. Od polaznika edukacije/organizacionih savetnika se očekuje da slede Princip nediskriminacije, isti poštuju i u skladu sa istim postupaju kako u odnosu sa klijentrima tako i u odnosu sa ostalim polaznicima edukacije.
3.4 Svako odstupanje od Principa nediskriminacije povlači odgovornost i postupanje po pravilima definisanim ovim Kodeksom.
4.Odgovornost i profesionalna kompetencija članova
4.1. Primena etičkih principa je u osnovi povezana sa zaštitom dobrobiti klijenta. Odgovornost nalaže svim članovima da u svom radu koriste svoje stručno znanje i praktične veštine stečene tokom edukacije za organizacionog savetnikau skladu sa najboljim interesom klijenta/organizacije koja ih angažuje kao i u skladu sa pravilima i načelima struke.
4.2. Svaki edukant je u obavezi da poštuje lični integritet kolega – ostalih polaznika edukacije kao i predavača, da se pridržava čuvanja profesionalne tajne i pravila privatnosti podataka, te da ne zloupotrebi poverenje koje je proisteklo iz profesionalnog odnosa tokom procesa edukacije.
4.3. Svaki edukant je u obavezi da se predstavlja u skladu sa svojim profesionalnim statusom tokom procesa edukacije ( edukant; edukant pod supervizijom), do sticanja kvalifikacije za organizacionog savetnika.
4.4. Svaki polaznik edukacije je dužan da svojim ponašanjem i izjavama u javnosti / društvenim mrežama ili na bilo koji drugi način, ne narušava ugled organizatora edukacije ili profesije.
4.5. Rad sa klijentima se ne sme sprovoditi kada je organizacioni savetnik pod uticajem alkohola ili psihoaktivnih supstanci, kada je njegovo/njeno stanje trenutno ili trajno narušeno psihijatrijskim simptomima koji zahtevaju lečenje ili telesnim simptomima koji umanjuju njegovu/njenu sposobnost rasuđivanja i adekvatne primene stručnih znanja i veština.
4.6. Polaznik edukacije je u obavezi da obavesti organizatora edukacije ukoliko se protiv njega vodi bilo kakav prethodni i glavni krivični postupak pred nadležnim organima, ili je osuđen za bilo koje krivično delo, i da o predmetnom postupku i pravnosnažnoj presudi predoči organizatoru sve relevantne činjenice.
5.Poverljivost
5.1. Svi materijali i primeru koje tokom edukacije iznose edukatori/polaznici edukacije u funkciji su učenja i profesionalnog razvoja polaznika edukacije i ne smeju se zloupotrebljavati i iznostiti izvan edukacionog procesa na način koji narušava privatnost nekog od polaznika edukacije/klijenata čiji se primeri koriste tokom procesa edukacije.
5.2. Prilikom prezentacije praktičnog materijal, kao i kod drugih oblika stručnih konsultacija, mora se naročito voditi računa o principu poverljivosti, odnosno o zaštiti privatnosti i anonimnosti klijenta.
6.Odnosi sa kolegama
6.1. Polazniku edukacije/organizacionom savetniku nije dozvoljeno da vređa, omalovažava ili da u prisustvu klijenta (kao i drugih pojedinaca, u javnosti) iznosi negativne procene/mišljenje o profesionalnim kvalitetima svojih kolega kao i drugih polaznika edukacije, kao i u širem okviru kolega iz srodnih profesija.
7.Postupanja nakon povrede Kodeksa organizatora edukacije
7.1. Svako kršenje osnovnih principa Kodeksa biće razmotreno od starne organizatora edukacije.
7.2. Po principu dobre prakse, organizator edukacije može da odabere da najpre opomene kolegu i pojasni koji su primećeni elementi neetičkog ponašanja i šta je očekivano ponašanje. Ukoliko se neetički postupak/radnja/ponašanje nastavi i nakon ove intervencije, a svakako najkasnije u roku od 30 dana od kada je organizator edukacije obavešten o predmetnom neetičkom ponašanju, odnosno postupanju koje je suprotno obavezama utvrđenim Kodeksom, organizator edukacije ima pravo da isključi iz procesa edukacije polaznika koji i dalje krši odredbe Kodeksa.
7.3. Neprofesionalno ili neetično postupanje polaznika edukacije/organizacionog savetnika u javnosti (u javnim nastupima, na društvenim mrežama i sl.) se smatra javnom informacijom i može biti razlog za pokretanje postupka kršenja Kodeksa i bez usmene ili pismene etičke pritužbe na člana.